tvspelssittning

igår (lördag) var jag, med finfint sällskap, på en jätterolig sittning. med tvspelstema!! och det var faktiskt en i klassen som fattade vem jag var! det hade jag inte förväntat mig, eftersom jag inte ens har spelat spelet hon är med i. hennes namn är i varje fall cate archer och är huvudperson i no one lives forever.

hade min skinnjacka och en pistol också, men de fick stanna kvar vid bordet när jag gick på toa... och oroa er inte, det är bara toning i håret!! förhoppningsvis rinner det av när jag tvättar håret nästa gång. och det blev aningen för mörkt för att det skulle bli likt. egentligen har hon en mycket mer vågad outfit än det jag har på mig. men jag körde på 60talsstuket och sådär. eftersom det ändå utspelas på den tiden. och min inspirationsbild var väl kanske den här. (den stora bilden!)

kändes väldigt bra i alla fall att använda min fina orangea klänning jag köpte och hade på mig på erotiska sittningen i november. ^^

mitt sällskap för kvällen var dessa finurler;

 


hannes & magnus som sitter och pillar med lite småsaker innan vi ger oss av till sittningen.


johan som tetrisblock


magnus som faith i mirror's edge


hannes som the red spy från team fortress.


hitman, faith & spy!


klara som en female version of dr ned (eller som ALICE ifrån alice ^^)


ann som bara pimpade sig lite nördigt :D

mikael som terry bogard från fatal fury/king of fighters, koffe (i mörkt hår och vitt linne) som squall leonhart från final fantasy VIII och pontus som link från zelda.


emma som mimmi pigg från castle of illusion.

en förvirrad koffe som har en pistol i handen istället för ett svärd.

jockum som commander keen, men med fel färg på tröjan!!

märta som midori från guitar hero. :D


carro som lara croft från tomb raider.

antonia, therése och rahma som silent hill-nurses. sjukt läskiga!! de vann dessutom pris för bästa kvinnliga utklädnad!

en jättenajs sittning och det var kul att så många engagerade sig och att typ alla kom utklädda eller i varje fall tv/dataspelsinspirerade. ^___^

 


Kommentarer
Postat av: siggi

haha fina grejer men känns ju lite konstigt att dela upp det efter bästa manliga och kvinnliga utklädnad, eller? :*

2011-03-21 @ 22:57:58
Postat av: siggi

ja jag menar kan det inte bara vara bästa utklädnad eller jag vet inte. För det är könet på karaktären som var det kvinnliga eller manliga och inte på personen som klädde ut sig? Fast jag vet inte det känns lite konstigt att dela upp allt så, då borde det ju finnas för bästa djurkaraktären med eller hade ni det? hmm.. och om någon var utklädd till ett djur i ett tvspel som i spelet inte är könsbestämt kunde den personen då inte vinna?



Haha att det väljer att spela tjejkaraktärerna är väl för att tvspelsskapare har en tendens att i många fall göra dem löjligt stereotypa och ganska utmanande klädda även om de ska slakta zombies typ.



knep

2011-03-22 @ 16:48:31
Postat av: siggi igen

Eller typ tetris-blocket, kunde det vinna? :o

2011-03-22 @ 16:49:19
Postat av: siggi

men nu förstår jag inte, kollade inte bilden du länkade till sist för jag satt på en sjukt seg dator. han var alltså utklädd till en kub och priserna var uppdelade efter kön på den som klädde ut sig ändå? förvirrad

2011-03-23 @ 16:29:02
Postat av: Emma

Yeej, en bild där man ser "mina" ögonfransar. Har försökt förklara för folk som inte var där hur långa de var, men de har typ inte trott mig... (dvs, eeää, kan man blinka då, det är ju omöjligt att fästa sådana). Men nu, bildbevis!!



(nästa gång ska jag se till att ta både kamerabatterioch en laddad mobil med mig, så att jag också kan dokumentera lite =P)

Postat av: siggi

Det handlar inte om diskriminering utan snarare ett förlegat sätt att dela upp befolkningen på. Och ja det har "alltid" varit så att man delar upp det manligt och kvinnligt och det är ju därför man ska försöka motverka det och inte bara finna sig i det bara för att det alltid varit så tänker jag. Om vi hade tänkt så hela tiden om att det ändå alltid varit så och inte är så farligt så hade vi aldrig utvecklats liksom..

2011-03-25 @ 17:50:01
Postat av: siggi

Ja biologiskt sett finns det alltid kön men det finns ju fler än två även om man försöker blunda mot detta genom operationer osv. så okej vi kommer ha biologiska kön men att låtsas som att alla människor enbart passar in i två sådana känns lite dammigt.



Jag anser att alla frågor är viktiga och hör ihop och att diskutera dem gör ändå skillnad hos dig som person och hur vi tänker.



Det är inte så farligt att ha olika åsikter utan snarare nyttigt men om du vill avsluta diskussionen här så kan vi göra det.



Ha en fin kväll

2011-03-25 @ 23:04:21
Postat av: Cheapo

Sv: Tack för tipset angående skorna! Ska absolut testa! :)

Och vilket roligt tema på en sittning! :D

2011-03-28 @ 19:10:06
URL: http://cheaapo.blogg.se/
Postat av: Emye.

kul :D

2011-03-28 @ 21:23:39
URL: http://awidescreendream.blogg.se/

Speak up!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg något:

Trackback
RSS 2.0