fika! ♥

jag älskar att fika. och detta har resulterat i att jag de senaste dagarna har flitigt använt min nya ugn som jag köpte för ett tag sedan (som jag nämnde i inlägget om min födelsedag). i tisdags bakade jag muffins som blev asgoda och idag bakade jag kärleksmums. med tanke på att jag vispar allt för hand tycker jag att jag är riktigt duktig. tänk om jag skulle göra hårda äckliga bakelser istället. jag tänkte i alla fall bjuda på lite bilder på mina mästerverk!

använde mina fina prickiga muffinsformar som jag köpte på julmarknaden förra året. detta är en av två muffins som blev lyckade. de övriga fick någon slags kvadratisk form istället. jag kunde inte använda min muffinsplåt nämligen, den är för stor, annars skulle alla bli likadana!

när jag fikar så dricker jag helst te eller chai latte om jag är på café. men hemma blir det te och då helst fruktiga teer såsom mango- & persikote. ♥


& här är min plåt med kärleksmums som jag gjorde idag. de blev inte lika goda som de min pappa brukar göra och inte heller lika goda som de som bakgårdens café gör. men hyfsat goda för att vara mitt första försök! :)


Kommentarer
Postat av: Alkiz

Men! Det heter ju Fiffi-rutor! Inte konstigt att de inte blir lika bra som Dennis' om du gör kärleksmums :P

2011-01-25 @ 21:52:57
URL: http://alakazam.blogg.se/
Postat av: Fanny

kärleksmums har jag nog inte ätit på fem år.. borde baka dem snarast!

2011-01-27 @ 18:33:10
URL: http://www.magic-mirror.se

Speak up!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg något:

Trackback
RSS 2.0