pustar ut

ÅH SÅ HIMLA SKÖNT. jag har klarat av senaste kursen nu. gick med darriga händer in på mitt konto. där man kan se sina avklarade eller icke-avklarade uppgifter. jag hade godkänt på salstentan!! förstår inte hur jag kan ha fått det överhuvudtaget. jag chansade på hälften av frågorna. typ. kunde svaren på vissa. ska hämta ut tentan på måndag. se vad jag fick rätt på egentligen. måste fått 18 poäng iaf (av 36 eller nåt). för det är gränsen för godkänt. skönt att lägga VETMET* bakom sig. nu ska man bara klara BIF1*! 

*VETMET = vetenskapsteori och metod. sjuukt tråkig kurs. handlade om olika teorier och metoder. men antagligen viktig för den kursen vi läser nu som är...
**BIF1 = biblioteks- och informationsvetenskapliga fallstudier 1. en ganska intressant kurs och man får inrikta sig mot sånt man tycker är väldigt intressant. dock lite läskig. vi ska skriva en rapport på 11hp. läskigt som bara den! jag skriver om hur skolbibliotekarier på IB-skolor i sverige ser på en övergång till DDC-systemet (från SAB).
DDC = dewey decimal classification. ett internationellt system som publicerades 1876.  SAB = det svenska klassifikationssystemet. det som används på biblioteken runtom i sverige. det är de koderna som man läser längst ner på bokryggen. till exempel = Hc som står för svensk skönlitteratur. 

nu blev detta inlägg VÄLDIGT mycket skola. hah. sorry. kan avsluta med något roligare, men som ändå återknyter till skolan; imorgon ska jag på sittning! ska bli himla kul. det är den årliga sittningen som den institutionen som jag går på anordnar, nämligen erotiska bibliotekarien. jag var aldrig på den förra året. men nu ska jag gå och nej jag kommer inte gå för avklätt. hah. that's so not me.  typ ganska mycket motsatsen. kan inte berätta nu. ni får se bilder och mer berättande på måndag eller söndag.

puss <3


Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag tycker att det är positivt att man mer och mer(åtminståne jag) börjat blanda in skolgrejer med fritiden...det visar att man är intresserad av det man gör och tycker det är viktigt med skolan:) Gillar att man ändå har börjat identifiera sig mer som bibliotekarie.

2010-11-27 @ 11:16:55
URL: http://badluckfistfuck.blogspot.com
Postat av: Cheapo

Sv: Åh ja det är så himla mysigt på ikea! :)

Och vilka kurser ni läser! Låter typ som om man måste vara megasmart för att läsa dom! ;D

2010-11-27 @ 11:59:18
URL: http://cheaapo.blogg.se/

Speak up!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg något:

Trackback
RSS 2.0