a weekend on the country

förrförra helgen, eller ja bara lördan & söndan, spenderades ute i skogen. närmare bestämt hemma hos hannes mamma. tänkte att jag skulle visa lite bilder.
utsikten från rummet jag & hannes sov i.
massa blommor i fönstret.
en svartvit jag. min gosigaste tjocktröja. fördrev tiden ensam hemma i stora huset genom att plugga och fotografera, medan de andra var iväg och red.
utsikt i hannes mammas rum. hon tycker om orkidéer tror jag allt.
blommiga tapeter och jag i en spegel.
en svartvit jag i spegeln. en mästare på att blanda mönster, japp. mysigt med raggsockar också. <3
matsalen.
liten pippi.
höstigt värre utomhus.
vardagsrummet med nyinstallerad kamin! <3
färgglatt !
orkidéer i fönstret.
en veranda med blommor, tuppar och en katt i full fart.
ännu mer blommor.
katt, stol och vattenkannor.
utsikt från verandan.
jag på verandan.
en svartvit entré. mina skor, zack och hannes skor.
flisa på verandan.

nu när jag gett er genomgången av huset upptäckte jag att jag missade att dokumentera köket, toaletten, det andra rummet på övervåningen samt hallen (uppe och nere). men det var mysigt värre i alla fall! trots det faktum att jag satt ensam hemma i ungefär fyra timmar medan de va ute och red. jag var inte med för att jag är rädd för hästar. jag kom i och för sig igång med plugget och hann lyssna på lite patrick wolf. orolig hann jag bli också då deras ridning egentligen skulle hålla på i två timmar bara. men de kom hem tillslut och vi åkte iväg till restaurang steneby grytan och åt middag (äntligen) haha. tog inte med mig kameran eftersom det redan höll på att bli nattsvart ute (vid 5-tiden). jag åt en älgburgare med pommes. burgaren var väl god, pommesen jäääättegoda men brödet till burgarn var en besvikelse. som en disksvamp ungefär! blä. men är man hungrig så är man.

vi åkte från restaurangen runt sjutiden och då var det kolsvart ute. väl hemma började vi bädda och nintendo wii plockades fram och pluggades in i tv:n. sedan plockades ostar, kex och chips fram. under tiden vi åt litegrann bestämde vi oss för att vi ville spela besserwisser. men då det visade sig att ingen hade spelet med sig (vi antog att hannes mamma hade det! haha), så slutade det med att vi spelade namnleken. den går ut på att man delas in i lag om två personer, sedan kommer varje person på ca fem olika kända personer som man skriver på lappar. lapparna läggs i en behållare av något slag. leken är uppdelad i tre omgångar; i den första ska man beskriva personen utan att säga egennamn eller det som står på lappen, i den andra ska man göra charader (alltså inget prat alls!) och i den tredje och sista får man säga ETT ord bara. och det går på tid, en minut per runda. det gäller att samla på sig så många lappar som möjligt. himlahimla roligt. efter det var det dags för sängen, för det var dags för hemfärd dagen efter.

ja och på söndagen hann vi bara upp i princip, äta frukost, spela wii och äta middag. sedan satte vi oss i bilen och åkte till göteborg.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Älgburgare?:p



Vad mysigt det ser ut!

2011-11-01 @ 08:58:48
URL: http://badluckfistfuck.blogspot.com
Postat av: mamma

Vilka underbara bilder! Det verkar som om du/ni hade en toppenhelg däruppe i dalslandsskogarna! Blev nästan lite avundsjuk på hur fint hon har det men snart så...!

Kram // Laila

2011-11-04 @ 07:33:44

Speak up!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg något:

Trackback
RSS 2.0