de français du soir

igårkväll hade jag den finaste franska aftonen någonsin. vi var tolv personer inträngda i min lilla lya på 23,5 kvm. det var så fint. man satt där det finns plats. det finaste var ändå rotationen som skedde när någon reste på sig. då satte sig en annan person där. så att alla fick sitta och se på filmerna från olika perspektiv.
vi såg på coco avant chanel och amelie från montmartre. så himla fint. jag älskar när personer verkligen skrattar åt det som är roligt. det blev liksom inte stelt någon gång. kanske skrattade man själv någon gång, men det gjorde ingenting. :D glömde dock att fota alla igår. jag hade tänkt att göra det efter sista filmen. men då hade redan fyra stycken gått, kändes inte lönt då. det får bli nästa gång! och det blir en nästa gång också.
och det bästa under kvällen var att mellan filmerna så överaskade vi en, som hade fyllt år två veckor tidigare, med "ja må hon leva" och en napoleonbakelse. hon blev så glad och rodnade bakom sin röda basker. :D
det åts baguetter, sallader, godis, chips, kex med ost och folk drack vin/öl/cider. själv drack jag vatten. :D
när alla lämnade blev det otroligt tomt och ensamt. så jag la mig i sängen och såg på sista filmen som vi inte hann se; tillsammans är man mindre ensam (ensamble c'est tout) och den är ju så fin. och titeln stämmer ju så himla bra.
jag älskar min klass! bib09 <3

tänkte slänga upp lite bilder på min lägenhet. den har fått sig ett ansiktslyft!! har ju fått hit en bokhylla nu och jag har hängt upp fler saker på väggarna. sedan bilder på hur jag såg ut igår :)

vi börjar i badrummet tycker jag!



tittut nu övergår vi till hallen/kokvrån.
det första man ser är min gröna dörr med fina new moon-postern :D (det är inne i lägenheten)


dessa fina står på min fläkt ovanför spisen och sprider glädje!

kompakt!! garderoberna först, sen kylskåp/frys/micro och sedan spis och diskho. ^__^
nu övergår vi till andra delen av rummet; matplats/sovplats/vardagsrum






lilla sparbössan :D

<333


mina filmer <3 (bakom finding neverland är alla mina filmer med johnny depp)


så där var turen slut. och här kommer bilder från igår;

fransk afton vankas och jag matchar med rött och vitt!

lite makeup också. samt fina rosettörhängen.

puss <3

Kommentarer
Postat av: ♥ Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på ♥

ser riktigt nice ut, gillar även att på sista bilden ser det ut som du har en prinsesskrona ^^



Förresten! Inlägg nummer 400 på min blogg nu! :D Tävling och grejer!

2010-05-15 @ 14:01:17
URL: http://tjelsi.com
Postat av: Alice

Ah låter jättefint ju! har precis hittat din blogg. Bra grejer :D Lycka till emd ditt projektarbete :)



Fransk afton känns som något man bör prova.

2010-05-16 @ 17:04:42
URL: http://mondegreen.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Så fint! Fransk afton är det bästa! :)

2010-05-18 @ 15:55:58
URL: http://interruptedfashion.blogg.se/
Postat av: Alice

Hejhej!



Jag minns inte alls hur jag hittade din blogg tyvärr, :P bara genom att klicka runder och följa länkar antar jag :) Internet är ju en finurlig grej liksom.

2010-05-18 @ 23:29:24
URL: http://mondegreen.blogg.se/

Speak up!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg något:

Trackback
RSS 2.0