mitt hem.

tänkte visa lite på hur mitt hem ser ut nu. men kom på att jag inte har tagit kort på alla förändringar, men jag har inte tagit kort på allt det "nya" än. har nämligen tagit ner massor av posters från väggarna, flyttat grejer och satt upp två filmaffischer. kan försöka ladda upp före och efterbilder någon dag. :)


jag är dock väldigt stressad första halvan av denna vecka. är sjuk & ska lämna in ett ca 7 sidigt långt paper på onsdag natt. dör. men nu till positivare grejer. här kommer bilderna;

här är min datorhörna som består av skrivbord, skrivbordslampa och för tillfället en fåtölj (som är sjukt skön att sitta i, vilket är viktigt när man till exempel spelar pottermore som jag gjorde då jag tog bilderna ;)) har ett avlångt fönster bredvid som går att öppna inåt och utanför är det en "fransk balkong", men den kan man inte gå ut på.

om man sitter vid datorn kan man se dessa fina grejer. en lp-klocka och en the cure-lp agerar inredning. kan tillägga att det är en gammal elvis-lp som blivit omgjord! köpt på loppis, men antar att den är lätt att göra själv. har just nu inget batteri i den för att visarna stannar hela tiden.

tittar man upp när man sitter i fåtöljen så skådar man min fina ljuskrona. fyndad på loppis! funderar dock på att byta ut pärlorna till några andra i enhetliga färger. de svarta ljusen är från ica, haha.


om man tittar ut genom fönstret ser man min fina stjärna som jag brukar tända värmeljus i, köpte den på indiskas julrea, men tycker den fungerar året runt.

när man bor trångt måste man tyvärr trycka in saker mot väggen. så brevid min datorhörna på höger sida står min bokhylla. den är proppfylld av böcker. allt från skönlitteratur till kurslitteratur och lexikon. högst upp på den står min samling av analoga kameror/polaroider.

här har vi lite av skönlitteraturen. längst bort är en av de fantastiska bokboxarna man kunde köpa på årets bokrea, ovanför dem ligger böcker där man kan fylla i information om favoritfilmer, -böcker & restauranger. kan väl skriva de övriga böckerna också [mest för att man inte ser så bra för att bilden är överexponerad just på bokryggarna]; narnia - den sista striden (c. s. lewis), tusen gånger starkare (christina herrström), det levande slottet (diana wynne jones), du & du & du (per nilsson), jag minns att jag sprang (ron mclarty), garp & hans värld (john irving), simon och ekarna (marianne fredriksson), en årsbok med t.ex. bilder på bohuslän och jag hoppas ni ser vilka de liggande böckerna är.

här är hyllan under och den består till mesta dels av kurslitteratur och lexikon. men även av en hög med pocket-böcker. (murakami, seierstad, hassen khemir, gardell, lapidus mfl.)

vänder man sig om så skådar man mitt vardagsrum/sovrum. bäddsoffan är en himla praktisk uppfinning. överkastet är köpt på myrorna, "comic"-kuddarna är från karlsson och de turkosa & rosa kuddöverdragen är från lagerhaus. på väggen skymtar man lite tavlor och min ommålade anteckningstavla.

på väggen mitt emot min soffsäng hänger två tavlor jag köpt på loppis med skrivmaskinsmotiv, en inramad johnny depp á la jack sparrow (sånt där handmålat porträtt som de säljer i nordstan ni vet? fick den av min fina syster i julklapp för några år sen) samt ett svart ark med analoga foton på min pappa, mormor och bror (en gammal fotouppgift som hette 'hemmavid', man skulle fota det man associerade med hemma). en skymt av min fina lampa också, en såndär med tre huvuden.

i mitt andra (dubbel)fönster står lite prydnadsaker och ljushållare. samt min jordglob.

om man däremot går åt vänster (från datorhörnan sett) hamnar man i köksvrån. den består av frys, kyl, micro och tv kokplattor samt en vask. jag har däremot köpt mig en såndär liten ugn med två kokplattor på, som är jättebra då jag älskar att baka och gillar ugnslagad mat.

lite kylskåpspoesi piggar alltid upp.

det gör också fina magneter. marilyn monroe- & elvis-magneterna är inköpta på lagerhaus för några år sedan.

& detta var allt för denna gången! [såhär såg min rundvandring ut förra gången]


Kommentarer
Postat av: anna.

himla fint! jag vill också ha en jordglob känner jag.

2011-09-23 @ 07:47:26
URL: http://kaospassagerare.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Åh, vilka bra böcker du har i din bokhylla! John Irving, Haruki Murakami, Per Nilsson, J K Rowling... Älskar't! De bor i min bokhylla med.

2011-09-23 @ 11:33:07
URL: http://kobranhuggertill.blogspot.com/
Postat av: Anna

Vad fint! <3

2011-10-09 @ 12:24:04
URL: http://savie.devote.se

Speak up!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg något:

Trackback
RSS 2.0