du ska va president

så lydde låtnamnet som jag kom att tänka på och som jag sitter och lyssnar på nu. anledningen till att jag kom att tänka på den kan bero på att jag alldeles nyss gick in på min, sällan besökta, studentmail och fick mitt resultat på mitt paper som jag skrev i förra kursen (samtidslitteratur). och gissa om jag höll på att ramla ur soffan! jag fick VG! åh. som jag hoppats på det i smyg alltså. detta betyder att jag kommer få VG i kursen och jag har då två kurser med det högsta betyget. känns riktigt overkligt alltså.

mitt paper handlade om genusperspektivet i boken The Awakening som är förlagan till den populära tv-serien The Vampire Diaries. jag diskuterade även aspekter som intermedialitet och klass-perspektivet. åh. är så himla glad!

här får ni låten du ska va president i liveformat, framförd av de som skapat låten såklart (imperiet) och vilket år? jo 1988 såklart!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag skrev också om genus! Och jag fick också VG! Hurra för oss! <3

2011-10-15 @ 15:45:17
URL: http://badluckfistfuck.blogspot.com

Speak up!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg något:

Trackback
RSS 2.0