med dropp och pingisbollsögon och väldigt smala armar

det blir ingen matfotografering för mig de två resterande dagarna denna veckan. istället ska jag befinna mig hos en fotograf som heter åke matsson, vad han sysslar med har jag ingen aning om. hehe.
imorgon dessutom ska jag på vernissage där fotohögskolan ställer ut sina bilder, mer vet jag inte, men det ska bli skönt att vara med skolan lite också. jag låter väl helt störd som säger att jag längtar tillbaka.
men jag vet inte om det är för att i skolan så är det strukturerat, medan praktiken är väldigt ostrukturerad... och konstig?
idag skulle jag haft musikprov, men musikläraren var ledig(?), och jag vart väldigt lättad eftersom jag inte pluggat. sedan måste jag plugga matte, nu har jag 3 veckors matte att göra. jag har ingen lust. jag som ändå brukar komma igång rätt så bra.

och när jag väl får tid över ska jag samla mig och piffa med min portfolio.

"Je suis Claude un mec Français
C'est cool, c'est cool, vive la punk rock

Eva klev in på café Narcotique
Där satt 50-tals narkomanen i ett hörn
Han hade en spoken word happening
med beat-nick bongos och basker
70-talspundaren med för kort jeansjacka sa
"Flummigt" på släpig inbrottstjuvsstockholmska
Men där va också den franske knarkaren & punkrockaren Claude

Je suis Claude un mec Français
C'est cool, c'est cool, vive la punk rock!
J'aime la musique superdur
C'est cool, c'est cool, vive la punk rock!
Docteur Martens c'est ma vie
C'est cool, c'est cool, vive la punk rock!
Toujours je danse le pogo
C'est cool, c'est cool, vive la punk rock!
Po-Go! Po-Go! Po-Go! Po-Go!

I patientsäng på café Narcotique
Låg 80-talsknarkaren med nyduschad frisyr
Med dropp och pingisbollsögon och väldigt smala armar
90-talsknarkaren satt och prata i mobil
Med stora biceps, dyra sneakers, glansig blick och snagg
Men där va också den franske knarkaren och punkrockaren Claude

Je suis Claude un mec Français
C'est cool, c'est cool, vive la punk rock!
J'aime la musique superdur
C'est cool, c'est cool, vive la punk rock!
Docteur Martens c'est ma vie
C'est cool, c'est cool, vive la punk rock!
Toujours je danse le pogo
C'est cool, c'est cool, vive la punk rock!
Po-Go! Po-Go! Po-Go! Po-Go!"

Kommentarer
Postat av: Natalia

heheh jaa det kan vara snyggt till en viss del tycker jag, men alla tycker ju olika =) ha en bra dag gumman!

2008-04-21 @ 10:33:54
URL: http://chocolait.blogg.se
Postat av: Natalia

hihih precis :d

2008-04-21 @ 13:15:59
URL: http://chocolait.blogg.se
Postat av: Sally

hehe, jo jag vet precis hur du menar. fast för mig är det tvärt om, mitt program är helt galet ostruktureret och jag är jävligt strukturerad sj när det behövs...t.ex. i skolis. hehe, jag och skolis g¨r inte riktigt ihop vi två...

2008-04-23 @ 07:44:53
URL: http://www.rallysally.webblogg.se

Speak up!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg något:

Trackback
RSS 2.0