min 21årsdag

ja den fjortonde januari var det då min tur att fylla år. fast inte jämt eller nåt, utan bara tråkiga 21 år. jag tänkte egentligen inte ha något kalasande eller firande. men tänkte: what the heck; nu kör vi! så det blev födelsedagsknytkalas med mina närmsta vänner från borås. himla trevligt och det gick väldigt smidigt! alla tog med sig varsin del av (typ varsin grönsak) i hackad eller förberedd form, så när alla kommit hit var det bara att lägga det i skålar. :D

här är nästan hela gänget. det är alla utom jag, hannes och kristoffer.

här står kristoffer och hannes och förbereder köttfärsen och de sista grönsakerna, helt omedvetna om att jag fotar dem.

åh nej! i'm busted!

diskutera mera!

nu var maten färdig! himlans praktiskt att ha buffé där man kan plocka vad man vill ha.

sen var det så att jag hade haft ont om tid, he he :P, och inte hunnit förbereda efterrätten. så det gick kanske en timme eller så innan den serverades. och det var första gången jag bakade i min ugn (som jag köpt av min, snart föredetta, granne emma) och det gick sådär! för det första så fick inte formen plats i ugnen (den var för stor!) så jag var tvungen att ställa den lite snett - vilket ledde till att kakan blev lite tjockare på ena sidan och den tunnare sidan blev lite hårdare.

och eftersom kakan tog lite tid att förberede hade vi presentöppning mellan huvudrätten och efterrätten. och jag ville ju inte ha presenter, men detta var det några som inte lyssnade till. :p tusen tack igen! bilder kommer i ett annat inlägg. :) men innan öppningen så sjöng alla ja må hon leva för mig, en sång som jag hade fått höra tre gånger i telefonen innan (av mamma och mina två äldre systrar), hehe. så himla fint. :D åh. <3

här är den påbörjade kladdkakan. den blev lyckad ändå! trots missödet med ugnen och att jag inte kunde ha i pecannötter.

en glad värmlänning och en som ger mig onda ögat (? :P)

här är jag. jag är trött men glad! men lite ledsen för att jag spillde köttfärssås på min fina cardigan; därför har jag min tråkiga grönsvartrandiga istället.

vi avslutar med denna härliga bilden full av skratt. :D


Kommentarer

Speak up!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg något:

Trackback
RSS 2.0