före & efter


igårnatt, eller imorse för klockan var över tre, så fick jag ett ryck att göra något åt mitt växande hår. istället för att ta till saxen så tog jag till hårspännen och hårsnoddar samt en del hårspray. jag gjorde väl någon slags version av pin curls så att säga. och detta är resultatet (till höger!). är riktigt nöjd och känner mig som en filmstjärna lite faktiskt. särskilt med mitt fina nya läppstift och lite markerade ögon och bryn. :)

kan väl uppdatera er med att jag är klar med första året på bibliotekarieprogrammet. så himla stolt är jag!!
vi fick tillslut godkänt på våran rapport; efter en massa kompletteringar. så nu har jag klarat allt utom en dum hemtenta som publiceras i slutet av juli. så jag har sommarlov. men inte i just bemärkelsen fri som en fågel direkt. utan för att få pengar till hyran och lite andra roliga grejer har jag valt att läsa två sommarkurser parallellt med varandra. nämligen två litteraturkurser: barn och ungdomslitteratur vid linnéuniversitetet och vampyrberättelsen från dracula till twilight vid luleå tekniska universitet. båda två går på distans så det är ju najs. ^^ hannes har flyttat till växjö för ett jobb på stadens största webbyrå. är så himla glad för hans skull. dessutom gör detta att jag får tillfälle att besöka en ny stad, som jag gjorde för lite mer än en vecka sen (var där från den 8-15 juni). och om den staden är fin!! besök den om ni inte gjort det. och jag fyndade såklart på rean som monki hade  (tre diadem för under 100:-) och hittade även en klänning på h&m i min storlek som inte fanns i borås. :D:D där köpte jag också mitt läppstift från make up store (alarm heter det) och jag kan inte vara mer i extas faktiskt. det är underbart fint. och om man vill göra det ännu rödare är det bara att dra på lite läppglans. :)

jag fortsatte även mitt fyndande när jag kom tillbaka i borås. i fredags gick jag ner på stan, h&m hade precis dragit igång sin sommarrea så där fyndade jag en kjol och ett linne för 75:-/styck. jag gick vidare till åhlens och köpte nya strumpbyxor vilket behövs samt ett diadem på barnavdelningen.. de har ju mycket finare saker där - och billigare!! det kostade bara 25:-. :D:D när jag gick därifrån såg jag att även body shop hade rea och tänkte "om de har den parfymen jag var där och tittade på senast på rean; då ska jag ha den!!" och de hade de! så jag köpte min japanese cherry blossom edt för bara 160 kr! så det var allt för mig. typ. väldigt mycket som hänt nu de senaste. fortsätter en annan dag, eller senare idag, efter att jag har ätit min gröt kanske.

puss <3

Kommentarer
Postat av: Alice

Jättefint hår!



Jag var rätt sugen på de sommmarkurserna du tar, men det blev fantasylitteratur på Linnéuniversietet. Fast distans är egentligen inte så jättekul. Föredrar verkligen att gå på föreläsningar.

2010-06-24 @ 12:13:40
URL: http://mondegreen.blogg.se/
Postat av: Alice

Du har iaf inspelade föreläsningar, jag får nerskrivna föreläsningar i ändlösa worddokument och en väldigt flummig uppgift i slutet.



Jag ätnkte faktiskt kommentera att det ser skumt ut när man kommenterar och hela inlägget reduceras till ett ord per rad. jag är så glad att jag slapp, för design grejen är väldans komplicerad!

2010-06-24 @ 14:40:29
URL: http://mondegreen.blogg.se/

Speak up!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg något:

Trackback
RSS 2.0