aaahh..

nu är det 3e gången jag vaknar upp från hemska ljud.
första gången var i fredags kl halv åtta då min granne ovanför satte på världens dunka dunka-musik.. samt att hunden deras började skälla som bara den. och tillslut när någon gick ut med den stackars hunden; då började den skälla typ utanför min dörr.. och när de skulle gå in igen då hade personen som fortfarande var kvar i lägenheten på musik så han/hon hörde inte när den som hade varit ut med hunden knackade; då började han skrika "SLÄPP IN MIG!! ÖPPNA DÖRREN!!!!". u n d e r b a r t ! (måste tillägga att jag var ledig, men hade tänkt gå upp och tvätta - men orkade inte... och då vaknade jag av det här istället, woho!)

andra gången var dagen efter, sov ganska länge (hade varit på studentpuben dagen innan och var hemma kl halv 4 drygt.) så sammanlagt sov jag väl 6 timmar. (alltså till kl 10). då är det grannarna ovanför igen; och denna gången bråkar de som inni bänken!! skriker och har sig. och hunden skäller som vanligt.. usch. inget roligt uppvaknande där inte. tycker seriöst synd om hunden..

tredje gången var idag!! fast det räknas kanske inte som uppvaknande; eftersom jag somnade om igen. men detta var det mest jobbiga fallet. tänk dig att ligga och sova lugnt och skönt och helt plötsligt hör du ett ljud som påminner om en grävmaskin.. wtf tänker du! och så försöker man somna om.. icke sa nicke.. men tillslut försvinner det... och man somnar näääästan om tills det är en idiot som börjar skotta snö manuellt. för det visade sig vara snöskottningsmaskiner som härjade villt nere på gården. fyyfan tänker jag och går upp för att försöka stänga fönstret.. helt lam och svag i armarna får jag inte stängt det och måste väcka hannes för att få det stängt.. då blir det relativt tyst.. och så för att man är så nyfiken kollar jag på klockan.. tänker väl att den är väl 8 kanske, det är väl rimligt. nej då. inte. den var 3:48!!! alltså. typ kl fyra. vad håller de på med?! är de sjuka i huvudet? jag somnade av ilska.

nu hoppas jag att det inte inträffar någon mer händelse i den här stilen.. på väääldigt väldigt länge.

tack för mig. och förlåt att jag skrev så värst mycket. men kul om ni läser allt iaf. (kommentera isf!! :D)

puss.

Kommentarer
Postat av: siggi

hahaa va fan inte okeej jag går under. jävla människor

2010-02-03 @ 22:50:42
Postat av: mamma

Skottar de snö inne på gården kl 4 på morgonen? Tur att du ska flytta därifrån snart!

2010-02-04 @ 07:24:31
Postat av: lisa

sv t. mamma;

det var ju hemma hos magga de gjorde det!! :(

idag vaknade jag utvilad utan några som helst störningar.. (utom att jag vaknade innan klockan ringde!)

2010-02-04 @ 09:40:41
Postat av: annaj

inte ok att behöva somna av ilska hahha!!

2010-02-04 @ 23:33:45
Postat av: lisa

t. anna; haha. nej!! men vad ska man göra. var de hos dig och plogade också?

2010-02-05 @ 02:41:25
Postat av: Alkiz

Åååh, det där låter som förra hösten när de fick för sig att de skulle plocka undan träd här omkring i mitt område >_<; Fy bubblan säger jag bara. Klockan halv sju började de bröta och lös in med stora jäkla lampor in i vardagsrummet. Och de höll de på med i några månader, tills tjälen och snön kom >__<;



Usch, hoppas verkligen du får bättre grannar när du har flyttat :)

2010-02-08 @ 00:13:32
URL: http://alakazam.blogg.se/
Postat av: Susanne

Fy fy fy vilket uppvaknande !!!! Störiga grannar,puh!!! Hoppas det blir lugnare sen///kramis

2010-03-23 @ 00:09:09

Speak up!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg något:

Trackback
RSS 2.0