dag 3 - mina föräldrar

jag ligger några dagar efter... men så blire när man har annat viktigare för sig. :P

vad ska jag då skriva om mina föräldrar? de är underbara, snälla, goa, roliga, knäppa, jobbiga ibland (som allas föräldrar är - vilket jag också kommer vara som förälder) och bäst. min mamma heter laila. hon jobbar som förskollärare och tycker om att lösa korsord, se på knasiga tvprogram och busa med sitt barnbarn lilja. min pappa heter dennis. han är spårvagnschaufför och det trivs han inte särskilt mycket med, särskilt inte de nya vagnarna. han tycker, precis som min mamma, om att lösa korsord. men han gillar också att laga mat, baka och se på lite vettigare tvprogram på discovery channel. min mamma och pappa har planer på att flytta till hus och starta kennel, så hundar är också ett gemensamt intresse... och gud vad det här låter som en kontaktannons. haha. sorry. men de är liksom goa gla'a göteborgare, fastän min pappa kommer från åmål.

när jag har ekonomiska problem och frågor vänder jag mig oftast till min pappa. även när det gäller matlagning och så. han ger mig bra tips och goda råd. med min mamma pratar jag om allt annat typ. speciellt i klädväg. senast jag ringde henne frågade jag henne vilken färg på min duffel jag skulle köpa. och så. visst kan min mamma laga mat, men det är oftast pappa som gör det. och därför är det naturligt för mig att fråga honom om matråd. :P jag skulle absolut inte kunna byta mina föräldrar mot några andra i helahela universum. förlåt för alla onödiga bråk som jag har startat. och tjaffs genom åren. väldigt onödigt, men nödvändigt ändå om ni förstår.

sen har jag, liksom min syster, en bonusfamilj. och det är såklart hannes härliga familj. så jag har en extramamma, tre extrasyskon, en extrafaster och en extrafarmor. vilket är bra. för min farmor dog när jag var rätt liten och jag har inte så mycket minne av henne. mer än att hon var jättesnäll och att hon hade löständer. och att när hon hälsade på en vinter hos oss och vi körde hem henne från centralen så fanns det en hal fläck på en återvändningsgräns i närheten där vi bor... och där tyckte pappa det var en utmärkt idé att köra runt,runt,runt på. och farmor och vi andra i bilen bara skrattade. och min faster träffar jag inte så ofta för hon bor i svanskog i värmland.

så jag är superduper lyckligt lottad av att vara omringad av så många fina personer. och jag ska ta vara på er och krama er så ofta jag kan! puss <3

Kommentarer

Speak up!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg något:

Trackback
RSS 2.0