dag 2 - min första kärlek

oj. det här var svårt. för det första måste man nog avgränsa vad man menar som kär tror jag. igår småkikade jag på en film där de förklarade att det fanns olika typer av kärlek. såhär löd deras uttalande:

"There are three kinds of love. Love takes a few days to get over. Big love takes a few months to get over. And great love... well great love changes your life."

 

alltså har man väl på ett eller annat sätt upplevt alla olika typer av kärlek. när jag var liten var jag kär i en pojke på min gård och vi var tillsammans i smyg. dels för att han var yngre än jag i och för sig bara ett år yngre, men det var lite mer spännande att hålla det hemligt! eftersom vi inte var öppna med vårat förhållande så var vi ju inte direkt tillsammans-tillsammans, så vi gjorde aldrig slut med varandra. jag tror vi var mer väldigt nära kompisar som pussades lite. vi var ju kanske elva tolv år eller nåt, jag minns inte för jag har dåligt minne. 

min första pojkvän var en pojke från kristianstad och vi hade ett distansförhållande som tog slut innan vi hann träffas. vilket vi gjorde en sommar på liseberg och det första han sa till mig var "vad kort du är!". han spelade elgitarr i ett band och de spelade covers på maidenlåtar. vi pratade väldigt mycket i telefon och jag fick lyssna när de repade. jag minns inte när det tog slut ens, så det var inte någon smärtsam process.

min andra pojkvän kom från örebro och vi hade ett distansförhållande i en månad eller två. han var äldre än mig, men det brydde jag mig inte om. han hade en röd tuppkam och var väldigt lång. vi gick på slipknot-signering tillsammans och köpte biljetter till slipknot-konserten i stockholm 2004. och fastän vi hade gjort slut innan dess så gick vi på konserten tillsammans. det var han som gjorde slut på mig och det gjorde så himla ont. han gjorde det på centralstationen i göteborg precis innan han skulle åka hem. ändå sedan dess har jag inte riktigt kunna dricka cola ur burk/flaska. för det var det jag drack då och när jag försökte svälja så fastnade det i halsen och gjorde jätteont. lite som att kolsyran var mitt hjärta som fastnade i halsen. men det gick över efter ett tag, tills en dag då han ringer mig efter jag har sommarjobbat; detta är sommaren efter vi gjort slut. han frågar efter min systers nummer - vilket låter helt fel. men grejen var att de blev vänner under tiden vi var tillsammans. den sommaren skulle jag och min syster på metaltown och han skulle också det och det slutade med att vi gick på festivalen tillsammans.

men jag hade hunnit bli tillsammans med en ny kille under den sommaren. som också skulle hänga med på metaltown. men jag borde märkt redan då hur lite han var intresserad av mig. istället för att gå med mig på olika konserter sprang han iväg med sina vänner (vi hade några gemensamma) och lämnade mig med min syster och mitt ex... det gick bra ändå. tills jag upptäckte att jag inte var kär i honom. så jag ringer honom och ber honom möta upp mig. och jag berättar lugnt och stilla att jag inte var kär i honom längre och han blir inte ens ledsen. han svarar bara "jaha, var det bara det? inget mer?". jag blir helt ställd och frågar "ja? är det något mer jag bör veta?" han svarar "jag trodde det handlade om något annat..." jag blir ännu mer frustrerad och säger "vad?!" han svarar: "jag trodde du hade sett mig kyssa den där tjejen på metaltown". om jag minns det rätt så gick jag bara iväg därifrån. sedan dess har jag inte pratat med honom. idiot är han rent ut sagt.

men vem är då min great love? åh. det är ju bara för uppenbart. om man varit tillsammans med en och samma kille i mer än fem år. då vet man att man har hittat rätt. och om hannes har förändrat mitt liv? ja, absolut. vi har förändrat varandras liv. vi träffades under sommaren 2005. en varm sommardag. vi möts upp vid centralen i göteborg och jag kan (trots mitt dåliga minne) minnas att han hade förstora svarta kostymbyxor, svart skjorta som var upprullad till armvecken, svart/vit-randiga armvärmare, svart slips och tjugohålskängor. hans frisyr var en svart synthfrisyr. han var alltså rakad på ena sidan av huvudet. jag minns att vi inte visste vad vi skulle göra. och att vi skulle äta någonstans. och jag vet nu efteråt att han egentligen inte alls ville äta där vi åt. men vad visste jag om restauranger? jag var femton år gammal. han var sexton. men vi blev inte tillsammans förrän den tredje september tjugohundrafem. och det var han som frågade mig. han skrev i sin hand "får jag chans på dig?" och sen dess har det varit vi två. jag älskar dig. <3


alltså som en liten rolig grej kan jag berätta att alla mina pojkvänner har varit musikaliska. min första pojkvän spelade som sagt elgitarr, den andre spelade trummor och den tredje spelade bas. hannes spelar piano och synth. istället för seven evil exes som ramona har i scott pilgrim, så har jag tre musikaliska exes, som kan bilda ett band eller... NOT. haha.


Kommentarer
Postat av: Alkiz

Jag ska försöka skriva lite varje dag. Det är rätt kul hur olika vi skriver inom samma ämne :D Fast jag tror jag tolkar lite mer fritt... vilket kanske är dumt? :P

2010-12-02 @ 11:56:25
URL: http://alakazam.blogg.se/
Postat av: Alkiz

Haha, jag tycker jag skriver ganska mycket jag med :P Men det blir nog så när man ska försöka definiera kategorierna. Dock tror jag inte det blir lika mycket skrivet imorgon.. eller kanske? Den som lever får se^^

2010-12-02 @ 13:56:42
URL: http://alakazam.blogg.se/
Postat av: Frank

Oj, fem år!

Långt förhållande!

Sjukt awesome.

2010-12-04 @ 21:56:43
URL: http://spacemankent.blogspot.com
Postat av: Ninni

åh. jag älskar att läsa om andras kärlek. och kul grej, sån där gemensam faktor på alla min pojkar genom åren har varit att de älskat mat. allihopa. helt tokiga i det.

2010-12-29 @ 18:07:05
URL: http://smiths.blogg.se/

Speak up!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg något:

Trackback
RSS 2.0