syster sol & broder regn

på taket finns en simbassäng, högt över stan när bara ni är vakna. en penthousepool där ni kan bada nakna. däruppe väntar kärleken i klor.

det är så härligt med lov nu. jag kan ju säga att jag är inte överlycklig med valet av praktikplats, men det är bättre nu än första dagen. men det är väl alltid dåligt första dagen, eller? kanske bara jag som hamnat på dåliga praktikplatser som tycker så.

den här dagen började med tradionell påskfrukost, alla som var hemma satt vid frukostbordet. vi målade ägg och alla vann i olika klasser. jag vann i storasysters-klassen och hannes i fästmans-klassen. <3
sedan var det dags för äggjakt - jag vart stolt eftersom jag hittade mitt ägg först! massa godis som bara ligger där och väntar på att bli uppätet.

i skrivande stund sitter jag i uddevalla, dit begav vi oss runt klockan ett - efter att ha stressat till ett tåg som inte ens skulle gå. haha, fail! här är det fullt med snö utanför fönstrena. det är rätt så skönt med snö, men jag tycker den borde kommit förra månaden - faktiskt. vi åkte pulka igår med hela tjocka släkten, nästan i alla fall, och när vi kom hem åt vi mackor och drack varm choklad. senare på eftermiddagen byggde vi en snögubbe, en liten igloo, en snölykta och någonting som skulle likna en borg [som inte är färdig på långa vägar].

tillbaka till nutiden, idag fyndade jag filmen blow för 39kr! dock vet jag inte riktigt om det är ett fynd ännu, eftersom jag inte tittat på den ännu och filmen såg lite använd ut. men men! det återstår att se.
om inte annat har jag i alla fall omslaget med johnny depp på.

puss!

Kommentarer

Speak up!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg något:

Trackback
RSS 2.0