frankenstein drag queens from planet 13

denna dag har varit förfäligt dålig.. fast ändå inte. det började med att jag inte kunde somna om efter att ha blivit väckt av älsklingens alarm ( jag har sportlov , men han har inte det ) och sedan när han väl stiger upp så kan jag inte somna om ändå! visst jag skulle bara sova en timme till, men det är dyrbar tid. hehe ;)

så jag struntar i att försöka somna om, eftersom jag bara blev stressad när jag väl försökte. så jag packade ner lite saker i väskan, tog på mig "myskläderna" och gick ner och åt frukost med älsklingen (en snabb sådan för honom). han skyndade sig iväg till skolan och jag gjorde i ordning lite saker och tittade på montel show & efter det gick jag upp och gjorde jag mig klar att åka iväg 10:41 mot göteborg.

som kanske inte så många vet så avskyr jag att ens försöka låsa dörren till familjen karlsson/rybergs hus. så med tanke på mitt och låsets förhållande gick jag ut 10.10 för att inte komma försent till tåget. såklart, eftersom allting går emot mig, så får jag låst dörren med ett enda försök. går alltså till tåget en halvtimma innan det ska avgå från stationen, det brukar ta sisådär 10 min eller en kvart att gå dit. så jag fick sitta på en kall bänk och vänta, det som var bra var ju att solen sken så det blev lite varmt utanpå i alla fall. men sen visar det sig att tåget inte går ända till göteborg, för att ett godståg och en lastbil har krockat i stora höga, därav måste man byta till ersättningsbuss i stenungsund.

SUCK
, tänkte jag. well well, väl framme i göteborg så åker jag hem och lämnar/hämtar saker och återvänder in och möter siggi. vi spatserar upp till fotokompaniet och stör i deras lunch, hehe. och eftersom vi är fattiga studenter måste vi vänta till dess att studiebidraget kommit för att köpa några fotoalbum. undra bara hur mycket rabatt vi får.. hmmm.

& to top it all of så letade jag och siggi som galningar i alla affärer efter min hårfärg. den fanns INGENSTANS. så vi köpte då en ny hårfärg på kicks och så tänkte jag att jag kunde köpa lite godis till mig och hannes, eftersom det är alla hjärtans dag idag - fastän vi inte firar den, då finns hårfärgen såklart på HEMKÖP! hemköp av alla ställen i hela göteborg?
[ okej, vi kanske inte letade i hela göteborg.. men ändå! ]

så vi fick snällt gå tillbaka till kicks med den läskiga hårfärgen (schwarzkopf brilliance kaschmir red) och som tur var var expiditen som jag köpte den av kvar i kassan och sa att det var okej att byta den. sedan så tittade jag på klockan och såg att jag hann med tåget som gick 15.00, så då gick vi till stationen och nu är jag i uddevalla igen!

Kommentarer
Postat av: Natalia

Du har minsann haft ett litet äventyr idag :D Hårfärgsletande, "bråk" med dörr och tåg, hihi :P

2008-02-14 @ 21:33:49
URL: http://chocolait.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag säger då det , värre prövningar får man minsann leta efter !

2008-02-15 @ 14:04:25
URL: http://ganskaogenialisk.blogg.se

Speak up!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg något:

Trackback
RSS 2.0