it's raining cats and dogs

JA USCH OCH FY!
när ska det vackra vädret komma egentligen? det är här verkligen typisk svensk sommar..
och jag hatar det, visst jag älskar inte att sola men det är inte härligt att vara ute i regn!
fast jag är glad att vi inte har det som i vattenfyllda england eller de länder som drabbats av för het sommar. i alla fall, när det regnar kan man ju vara inomhus.

vi vaknade klockan 13.00 idag ungefär. gick ner och åt frukost.
efteråt testade vi hannes kamera lite och preciiis när vi skulle gå ut så började det ösregna.
jaha tänkte vi och stannade inne, men regnet varade inte så länge som tur var.
så vi gick ut i trädgården med deras katt flisa och tog lite kort. ^^
sedan bar det upp för att städa färdigt det som inte städades igår, det vill säga;
  • dammsugning
  • rensning av lådor & under sängen
  • slänga skräpet
och det gick som på smort, ungefär. sen var man tvungen att fixa i ordning sig för det skulle komma folk. två gamla kompisar till hannes mamma - rosmarie & tony.
så vi har ätit god libanesisk mat idag, druckit te & ätit chokladkex.
vi har även tittat på en konsert med bruce springsteen & the seeger session band på hannes projektor.
den var bra, faktiskt, fastän jag inte är ett vidare stort springsteen-fan. :)
om ni inte har sett den så rekommenderar jag er att se den, verkligen.

just nu sitter jag här vid hannes dator och ska väl gå och lägga mig snart.
så att man kommer upp i någorlunda tid imorgon. för imorgon händer det grejer!
då ska vi dra oss ner till fjordfestivalen och lyssna till och kanske fota;
KAPTEN HURRICANE
kl 13:25 på demoscenen i museiparken - inställt
det beror helt på vädret, idag var det inte speciellt bra. men vi får hålla tummarna.

& bara som en påminnelse till mig själv:
  • glöm inte; kent.nu på måndag
eftersom vi försov oss imorse gick vi miste om biljetter till kent i november.
men det var inte bara därför vi missade de, för vi hade ingen aning om att de skulle släppas idag.
det är ju tur att det blir extra konserter i alla fall. :D

god natt-kram

ps. li
te mer planer inför sensommaren/hösten:

fre 3 aug kl 20 - backyard babies på stora scenen, liseberg
&
Fre 7 sep kl 20 - håkan hellström på stora scenen, liseberg




natti :*

Kommentarer
Postat av: annna

instämmer, detta vädret suger. fast här i sthlm har vi haft det varmt och fint i flera dagar :D. men idag åker jag tillbaka till regniga göteborg.

2007-07-29 @ 12:13:05
URL: http://hippodrom.blogg.se

Speak up!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg något:

Trackback
RSS 2.0