en vacker värld?

nå hur känns det i hyn här är veckorevyn bit ihop och sug in dina kinder
vi är snille och smak en perfektare bak bli så vacker att alla får svindel
för här är före och efter och massor utav fester du kan läsa om lukter och badsalt
hur smakar en kyss som du smakade nyss som herpes och svamp i vår sexspalt
vacker värld det är en vacker värld , det är en vacker värld
det är en vacker vacker vacker vacker, du sköna nya värld


det blir tänder och trender från främmande länder ett recept - hur du äter dig smal!
men vem skämtar du med din självbild är sned du kallar självsvält ett medvetet val
då är det mediatryck i din hälsodryck för du är smal som en sytråd i motljus
men visst har du rätt för ett vackert skelett det är heroin chic som ett bårhus
vacker värld det är en vacker värld , det är en vacker värld
det är en vacker vacker vacker vacker, du sköna nya värld


är du dum som ett spån din mobiltelefon funktioner du inte kan fatta
då är det synd förstås men spelar roll för oss om du ligger platt som en matta
för det är bara att träna vi bistår så gärna med hångelguider som suger
du kan bli bättre - ja, men du blir aldrig bra för du ska inte tro att du duger
vacker värld det är en vacker värld , det är en vacker värld
det är en vacker vacker vacker vacker, du sköna nya värld


jag blir mörkrädd för hur mycket denna texten säger om våran värld, hur mycket den stämmer. och jag tror nog att det är anledningen till att jag tycker om den. upphovsmännen är herrarna i cirkus miramar och låten heter, konstigt nog, vacker värld.

jag hade egentligen tänkt skriva om hur jag längtar ut i världen, genom att flytta hemifrån och så. men nu känns det lite som jag kom "off topic" så att säga. men jag får prata om det en annan gång. :*

Kommentarer

Speak up!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg något:

Trackback
RSS 2.0